Jegyzői Kabinet
Jegyzői Kabinet
jegyzoikabinet@bp22.hu
1221 Budapest, Városház tér 11., - 38., 41., 42., 44. szoba
Telefon: 229-2611/188
Tevékenység:
Szervezési feladatok a Képviselő-testület és bizottságai működésével kapcsolatban:
- Elkészíti a képviselő-testület és a bizottságok munkatervének tervezetét;
- Szervezi és előkészíti a képviselő-testület és a bizottságok ülését (meghívó-terv összeállítása; teremfoglalás; aláírt előterjesztések összegyűjtése; a meghívóval együtt az aláírt előterjesztések kiküldése – a képviselői munkát támogató informatikai rendszeren - a képviselők részére, továbbá elektronikusan a bizottsági tagok, egyéb érintettek részére);
- Elkészíti a képviselő-testületi ülés forgatókönyvét;
- Közreműködik az ülések lebonyolításában; jogi segítséget nyújt a bizottságok munkájához, üléseik levezetéséhez;
- Elkészíti a jegyzőkönyvet a képviselő-testület és a bizottságok üléseiről (a jegyzőkönyveket megjelenteti a honlapon, határidőben továbbítja a Kormányhivatal részére); a meghozott döntésekről jegyzőkönyvi kivonatot készít, amit továbbít az érintetteknek;
- Hiteles kiadmányt ad ki a képviselő-testület és a bizottságok határozatairól, továbbá az önkormányzati rendeletekről;
- Nyilvántartja a képviselő-testület és a bizottságok döntéseit, figyelemmel kíséri a lejárt határidejű határozatok végrehajtását és összeállítja az erről szóló beszámolót;
- Kihirdeti, nyilvántartja, megjelenteti az önkormányzati rendeleteket;
- Nyilvántartja az önkormányzati képviselők interpellációit, felvilágosítás kéréseit és azok határidőben történő megválaszolását;
- Előkészíti és lebonyolítja a közmeghallgatást, elkészíti a jegyzőkönyvet, figyelemmel kíséri a közmeghallgatáson elhangzottak megválaszolását
- Előkészíti a képviselők és nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozatának átvételi eljárását
A jegyző törvényességi felügyeleti jogkörébe tartozó ellenőrző, jelző, koordináló és kezdeményező feladatok:
- Ellátja a képviselő-testület és a bizottságok elé kerülő rendelet-tervezetek és előterjesztések törvényességi vizsgálatát;
- Koordinálja azon rendelet-tervezetek előkészítését, amelyek nem tartoznak a hivatal más szervezeti egységeinek hatáskörébe;
Nemzetiségi önkormányzatok működésével kapcsolatos feladatok
- Szervezi és előkészíti a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületének ülését;
- Közreműködik az ülések lebonyolításában; jogi segítséget nyújt az ülések levezetéséhez;
- Elkészíti a jegyzőkönyvet a képviselő-testület üléseiről (a jegyzőkönyveket megjelenteti a honlapon, határidőben továbbítja a Kormányhivatal részére);
- Nyilvántartja a nemzetiségi önkormányzatok döntéseit;
- Előkészíti és lebonyolítja a közmeghallgatást, elkészíti a jegyzőkönyvet;
- Előkészíti a képviselők és nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozatának átvételi eljárását.
Egyéb feladatok:
- Közreműködik az országgyűlési, önkormányzati, nemzetiségi önkormányzati és európai parlamenti képviselők választásával, valamint a népszavazással, népi kezdeményezéssel kapcsolatos előkészítő, szervező és lebonyolító munkákban;
- Közreműködik a népszámlálással kapcsolatos előkészítő, szervező és lebonyolító munkákban;
- Közreműködik a bírósági ülnökök választásával kapcsolatos feladatokban;
- Ellátja a társasházak törvényességi felügyeletével kapcsolatos jegyzői feladatokat;
- Végzi az önkormányzat által alapított közalapítvány nyilvántartásával, az alapító okirat módosításával és bírósági bejegyeztetésével kapcsolatos teendőket; elkészíti a testületi előterjesztéseket; nyilvántartja az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok alapító okiratát;
- Koordinálja a polgármesterhez és a jegyzőhöz érkező, más szervezeti egységre kiszignált panaszok, bejelentések megválaszolását.
Személyes kapcsolat:
Balogh Edina
Nemzetiségi referens (a nemzetiségi önkormányzatok tevékenységének támogatása, nemzetiségi képviselő-testületi ülések szervezése, előkészítése, jegyzőkönyv tervezetek készítése)
Telefon: 229-2611/154
Kisfaludi Emese
Törvényességi felügyeleti ügyintéző (előterjesztések törvényességi felügyelete, önkormányzati rendeletekkel kapcsolatos ügyintézés)
Telefon: 229-2611/188
Kocsis Nóra
Társasházi törvényességi felügyeleti ügyintéző (társasházak törvényességi felügyelete)
Telefon: 20/236-7013
Dr. Szabados Anna Virág
Törvényességi felügyeleti ügyintéző (előterjesztések törvényességi felügyelete, közalapítványokkal kapcsolatos ügyintézés)
Telefon: 229-2611/188
Tabányi Gréta
Asszisztens (jegyző munkáját segítő titkársági feladatok)
Telefon: 229-2611/177
Tomusz Judit
Titkársági ügyintéző (titkársági feladatok, a kabinetvezető munkájának adminisztratív segítése, bizottságok üléseinek szervezése, előkészítése, kijelölt bizottság üléseinek és a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvezése, a képviselő-testület ülésével kapcsolatos szervezési feladatok)
Telefon: 229-2611/188
Tájékoztatás az intézett ügyekről / ügyleírások:
- társasházak törvényességi felügyelete
A társasházi törvényességi felügyeleti eljárás során előzetes bejelentkezés szükséges a 20/236-7013-as telefonszámon, vagy a kocsisn@bp22.hu e-mail címen, valamint időpont foglalható a https://idopontfoglalas.budafokteteny.hu/ felületen keresztül.