Adóügyi Iroda
Adóügyi Iroda - Adókivetési Csoport, Adófeltárási Csoport és Adónyilvántartási Csoport
1221 Budapest, Városház tér 11. (földszint 20-21. szoba).
Az ügyfélfogadással és a kérelmek leadásával kapcsolatban az alábbi tájékoztatót szíveskedjenek áttekinteni:
https://budafokteteny.hu/hir/ujraindul-a-szemelyes-ugyfelfogadas
Ügyfeleket az alábbi időpontokban fogadunk:
Hétfő | 13:30-18:00 |
Kedd | - |
Szerda | 8:00-12:00 14:00-18:00 |
Csütörtök | - |
Péntek | 8:00-12:00 |
2021. adóévtől a gépjárműadóztatással a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) foglalkozik az önkormányzati adóhatóság helyett. A NAV tájékoztatója ezzel kapcsolatban az alábbi linken elérhető: tájékoztató gépjárműadóról. A NAV telefonos ügyintéző rendszere belföldről a 06-80/20-21-22 telefonszámon hívható.
Tevékenység
Az iroda feladatkörébe a helyi adók (építményadó, telekadó, magánszemély kommunális adója), a talajterhelési díj, pálinkafőzés (magánfőzés) nyilvántartása és átalányadója (2016. adóévtől csak a desztilláló berendezés tulajdonjogának nyilvántartása), adóigazolások és hatósági bizonyítványok kiállítása és a törvény által működési körbe utalt egyéb feladatok ellátása (az adók módjára behajtandó köztartozások kezelése stb.) tartozik.
Az egyes adónemekre és azok járulékaira, a talajterhelési díjra, az adók módjára behajtandó köztartozásokra, valamint az államigazgatási eljárási illetékre történő befizetéseket az OTP-banknál vezetett, adónemenként elkülönített számlákra kell teljesíteni.
Számlaszámok:
Építményadó |
11784009-15522001-02440000 |
Telekadó |
11784009-15522001-02510000 |
Magánszemélyek kommunális adója |
11784009-15522001-02820000 |
Gépjárműadó |
11784009-15522001-08970000 |
Talajterhelési díj |
11784009-15522001-03920000 |
Államigazgatási eljárási illeték |
11784009-15522001-03470000 |
Késedelemi pótlék |
11784009-15522001-03780000 |
Bírság |
11784009-15522001-03610000 |
Egyéb bevételek |
11784009-15522001-08800000 |
Idegen bevételek |
11784009-15522001-04400000 |
Tájékoztatás a 2023. évi adómérték változásokról
Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzat Képviselő-testülete 2023. január 1-i hatállyal módosította a helyi adókról szóló 10/2010.(V.27.) önkormányzati rendeletet és adómérték változásról döntött.
2023. adóévtől az alábbi változások lépnek életbe:
Építményadó
Változatlanul mentes az adó alól a lakás és a magánszemély üzleti tevékenységet nem szolgáló gépjárműtárolója.
Az adó mértéke:
- A 100 m2 hasznos alapterületet meg nem haladó nagyságú kereskedelmi egység esetén 1830 Ft/m2/év,
- A garázs, valamint a 100 m2 hasznos alapterületet meghaladó nagyságú kereskedelmi egység esetén 2080 Ft/m2/év,
- Minden egyéb építményfajta esetén 1800 Ft/m2/év.
A pincére vonatkozó adómérték nem változott, továbbra is 550Ft/m2/év.
Adókedvezmény
54 %-os adókedvezmény illeti meg a magánszemély adóalanyt a hétvégi ház, műterem, gazdasági épület után, továbbá minden olyan építmény után – kivéve a pincét - mely üzleti tevékenység célját ténylegesen nem szolgálja.
A pincére vonatkozó kedvezmény nem változott, 2023-ban is 81%.
Telekadó
Az adó mértéke:
Belterületi telekre vonatkozóan 333 Ft/ m2/év,
Külterületi telekre vonatkozóan 232 Ft/m2/év.
Adókedvezmény
A belterületi telekre vonatkozóan 36 %-os kedvezményben részesül a magánszemély adóalany az üzleti célt nem szolgáló telke, telekrésze után.
Külterületi telek esetében 54 %-os kedvezményben részesül a magánszemély adóalany az üzleti célt nem szolgáló telke, telekrésze után.
Fontos változás, hogy megszűnt a magánszemélyek külterületi telkére vonatkozó adómentesség.
Magánszemélyek kommunális adója
Az adó mértéke:
Az adó mértéke lakásonként, illetőleg lakásbérleti jogonként 32.000 Ft/év.
Az adómentességre vonatkozó szabályok nem változtak.
Tájékoztatás az iroda által intézett ügyekről (ügyleírások)
Budapesten kétszintű önkormányzati rendszer működik, az iparűzési adót a Fővárosi Önkormányzat működteti.
Az alábbi elérhetőségen tud az iparűzési adóval kapcsolatosan információhoz jutni:
https://ssl.budapest.hu/web_hair/info1.do
Egyedi ügyekben az ügyintézők adnak felvilágosítást a lap alján található elérhetőségeken.
Előzetes időpontfoglalás alapján ügyintézőink fogadják a bejelentkezett ügyfeleket. Bejelentkezés a 229-26-11/206-os telefonszámon lehetséges.
Az adatbejelentések, bevallások, nyomtatványok benyújtására személyesen, postai úton és elektronikus úton van lehetőség! A fax-on, e-mailben stb. benyújtott nyomtatványok nem tudják kiváltani a megfelelő joghatást!
2019. 04. 23-tól elérhető az elektronikus Önkormányzati Hivatali Portál felület az alábbi elérhetőségen:
https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap
A szolgáltatás használatával lehetősége van az Ön, vagy az Ön által képviselt adózó helyi adóegyenlegének lekérdezésére. A szolgáltatás igénybevételéhez elektronikus azonosítás szükséges! Amennyiben azonosítási hiba történik az adóegyenleg lekérdezés kapcsán, kérem jelezzék az Adóügyi Iroda bármelyik elérhetőségén!
|
Az E-Papír szolgáltatás (https://www.epapir.gov.hu/) keretében egyéb ügyekben is van lehetősége elektronikusan kapcsolatba lépni velünk.
Az elektronikus ügyintézés csak ügyfélkapus/cégkapus bejelentkezéssel használható!
Magánszemély kommunális adója
Magánszemély kommunális adója fizetési kötelezettség terheli azt a magánszemélyt, aki az önkormányzat illetékességi területén lakás tulajdonjogával, vagy vagyoni értékű jogával, illetve nem magánszemély tulajdonában álló lakás bérleti jogával rendelkezik. Az adó alanya az, aki az év első napján az ingatlan tulajdonosa, haszonélvezője, bérlője. A magánszemély kommunális adójának mértékét, az igénybe vehető adókedvezményeket és adómentességeket részben a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény, részben pedig Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata Képviselő-testületének a helyi adókról szóló 10/2010. (V.27.) önkormányzati rendelete tartalmazza.
2020. január 1-től a magánszemély adóalanyok széles köre mentesül a magánszely kommunális adója megfizetése alól.
Az önkormányzati lakás valamennyi bérlője mentes az adófizetési kötelezettség alól.
A magánszemély tulajdonos vagy vagyoni értékű jog jogosítottja (pl. haszonélvező) – továbbiakban együtt: tulajdonos - 2020. január 1-től mentes az adófizetési kötelezettség alól, ha
- 1.) a tulajdonos (vagy a tulajdonosok legalább egyikének) a Budapest XXII. kerületben van az állandó lakóhelye az adóév első napján ÉS
- 2.) a lakás az adózó vagy a közeli hozzátartozójának életvitelszerű lakhatását biztosítja (természetesen rajtuk kívül még más is lakhat a lakásban, de legalább az adózó vagy a közeli hozzátartozónak ott kell élnie. (Közeli hozzátartozó: a házastárs, az egyeneságbeli rokon, az örökbefogadott, a mostoha- és a nevelt gyermek, az örökbefogadó-, a mostoha- és a nevelőszülő és a testvér) ÉS
- 3.) az ingatlant nem adja bérbe (egy részét sem) vagy nincs olyan hasznosítása a lakásnak, amiből a tulajdonosnak jövedelme származik (pl. lakáscéltól eltérő irodai hasznosítás).
Számlaszám:
Magánszemély kommunális adója 11784009-15522001-02820000
Magánszemély kommunális adója adatbejelentési nyomtatvány
Elektronikus adatbejelentés megtehető az alábbi oldalon (bejelentkezést követően a Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Önkormányzata kiválasztása után): https://ohp-20.asp.lgov.hu/ugyinditas
Talajterhelési díj
A környezetterhelési díjról szóló 2003. évi LXXXIX. törvény alapján köteles az önkormányzat a talajterhelési díjat bevezetni. A díj bevezetésének célja a rendelkezésre álló közcsatornára való rákötés ösztönzése, ezáltal a környezet és a természet védelme, terhelésének mérséklése.
A törvény szerint a talajterhelési díj-fizetési kötelezettség azt a személyt, illetve szervezetet terheli, aki a műszakilag rendelkezésére álló, kiépített közcsatornára nem kötött rá. Annak nem kell díjat fizetni, akinél a közcsatorna nincs kiépítve (műszakilag nem áll rendelkezésre). A díjkötelezettség a törvény hatálybalépésének időpontjától, vagyis 2004. július 1-től kezdődik. Ha a csatornahálózatot ezen időpont után építik ki, a csatorna üzembe helyezését követő 90. naptól áll fenn a díjkötelezettség. A talajterhelési díj bevallása, megállapítása és megfizetése a díjkötelezettséggel érintett személy kötelessége, aminek minden év március 31-ig, az önadózás szabályai szerint kell eleget tennie.
E kötelezettség teljesítéséhez segítséget nyújt az adóhatóság azzal, hogy az első alkalommal történő nyilvántartásba vételt követően az érintettek részére évente megküldi a bevallásnyomtatványt és a csekket. Első alkalommal azonban a díjkötelezettnek kell felkeresni az adóügyi irodát a nyilvántartásba vételhez, ez alkalommal jut hozzá a bevallásához és csekkéhez.
A csatornarákötésekkel kapcsolatos támogatásokról a Budafok-Tétény Budapest XXII. ker. Önkormányzat Polgármesteri Hivatal Városfejlesztési- és Üzemeltetési Irodájánál érdeklődhetnek.
Számlaszám:
Talajterhelési díj 11784009-15522001-03920000
Elektronikus adatbejelentés megtehető az alábbi oldalon (bejelentkezést követően a Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Önkormányzata kiválasztása után): https://ohp-20.asp.lgov.hu/ugyinditas
Talajterhelési díj bevallás a 2022. évre
Talajterhelési díj bevallás a 2021. évre
Talajterhelési díj bevallás a 2020. évre
Talajterhelési díj bevallás a 2019. évre
Talajterhelési díj bevallás a 2018. évre
Talajterhelési díj bevallás a 2017. évre
Gépjárműadó
A fentebb részletezettek szerint 2021. január 1-től a NAV működteti ezt az adónemet, az önkormányzati adóhatóság kizárólag a 2020. december 31-i határidőig tartó adókötelezettségekre terjed ki.
Az Adóügyi Irodához az adásvételi szerződéseket nem kell beküldeni, mivel a Kormányhivatal az adatszolgálatásában ezt közli az adóhatósággal.
Számlaszám:
Gépjárműadó 11784009-15522001-08970000
Adatbejelentés gépjárműadó mentességhez (2020. adóévig bezárólag)
Elektronikus adatbejelentés megtehető az alábbi oldalon (bejelentkezést követően a Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Önkormányzata kiválasztása után): https://ohp-20.asp.lgov.hu/ugyinditas
Telekadó
A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény (a továbbiakban Htv.) rendelkezései szerint adóköteles az önkormányzat illetékességi területén levő telek. A Htv. értelmező rendelkezései szerint teleknek minősül: az épülettel be nem épített földterület, ide nem értve
a) a belterületen fekvő termőföldet, feltéve ha az tényleges mezőgazdasági művelés alatt áll,
b) a külterületen fekvő termőföldet,,
c) a tanyát,
d) a közút területét,
e) a vasúti pályát a vasúti pálya tartozékai által lefedett földterületet,
f) a temetőkről és a temetkezésről szóló törvény temető fogalma alá tartozó földterületet,
g) a halgazdálkodásról és a hal védelméről szóló törvény szerinti víztározó területét
h) az erdőt.
Az adatbejelentésre (korábbi meghatározás szerint adóbevallásra) és adófizetésre az kötelezett, a fentiek szerint teleknek minősülő ingatlantulajdonnal, ingatlanhoz kapcsolódó vagyoni értékű joggal rendelkezik. Az adó alapja a telek négyzetméterben számított területe. A telekadó mértékét, az igénybe vehető adómentességi feltételeket részben a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény, részben pedig Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata Képviselő-testületének a helyi adókról szóló 10/2010. (V.27.) önkormányzati rendelete tartalmazza.
Számlaszám:
Telekadó 11784009-15522001-02510000
Telekadó adatbejelentés ÚJ 2020. adóévtől
Telekadó megállapodás (a telekadó adatbejelentés része, amennyiben két vagy több tulajdonos megállapodást köt az adófizető személyéről)
Telekadó adatbejelentés - kitöltési útmutató
Adóbevallást, adatbejelentést kiegészítő nyilatkozat (alapítványoknak, egyesületeknek)
Elektronikus adatbejelentés megtehető az alábbi oldalon (bejelentkezést követően a Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Önkormányzata kiválasztása után): https://ohp-20.asp.lgov.hu/ugyinditas
Építményadó
Adóköteles az önkormányzat illetékességi területén levő építmények közül a lakás és nem lakás céljára szolgáló épület, épületrész. Magánszemély üzleti célt nem szolgáló lakása és 2020. január 1-től a magánszemély nem üzleti célú gépjárműtárolója mentes az építményadó alól a helyi rendelet szerint. Az adó alanya az, aki az adóév első napján ilyen ingatlantulajdonnal, ingatlanhoz kapcsolódó vagyonértékű joggal rendelkezik (pl. haszonélvezet, kezelői jog). Az adó alapja az építmény négyzetméterben számított hasznos alapterülete. Az adó mértékére, az adókedvezményekre és a mentességekre vonatkozó részletes szabályokat részben a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény, részben pedig Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata Képviselő-testületének a helyi adókról szóló 10/2010. (V.27.) önkormányzati rendelete tartalmazza. 2018. évtől az építményadó tárgyi hatálya kibővült a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény szerinti reklámhordozókkal.
Számlaszám:
Építményadó 11784009-15522001-02440000
Építményadó adatbejelentés - egységes (minden adóköteles építmény esetén kitöltendő)
Építményadó 'A' betétlap (üdülőről) (csak akkor szükséges kitölteni, amennyiben egy helyrajzi számon több üdülő van)
Építményadó 'B' betétlap (kereskedelmi egység, egyéb építmény esetén) (csak akkor szükséges kitölteni, amennyiben egy helyrajzi számon több kereskedelmi egység, egyéb építmény van)
Építményadó megállapodás (az építményadó adatbejelentés része, amennyiben két vagy több tulajdonos megállapodást köt az adófizető személyéről)
Építményadó adatbejelentés - kitöltési útmutató
Építményadó adatbejelentése lakásokra (csak cégeknek) (központi nyomtatvány)
Építményadó adatbejelentés reklámhordozókra (központi nyomtatvány)
Édóbevallást, adatbejelentést tartalmazó nyilatkozat (alapítványoknak, egyesületeknek)
Elektronikus adatbejelentés megtehető az alábbi oldalon (bejelentkezést követően a Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Önkormányzata kiválasztása után): https://ohp-20.asp.lgov.hu/ugyinditas
Az adómegállapítás során a Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata Képviselő-testületének a helyi adókról szóló 10/2010. (V.27.) önkormányzati rendelete által szabályozott telekadó és építményadó kedvezmények és mentességek a vállalkozó adóalany üzleti célt szolgáló adótárgyára vonatkozóan nem alkalmazhatók.
Adóigazolással, továbbá az egyéb eljárási illetékfizetéssel járó adóügyek
A köztartozásról kiállított hatósági igazolás (parkolási, fuvarozási engedélyhez, pályázathoz, hiteligényléshez, cégbírósági eljáráshoz stb. szükséges adóigazolás) után eljárási illetéket 2016. évtől nem kell fizetni. Az ehhez szükséges kérelem innen letölthető:
A kérelem elektronikusan benyújtható az alábbi oldalon (bejelentkezést követően a Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Önkormányzata kiválasztása után): https://ohp-20.asp.lgov.hu/ugyinditas
Vállalkozásoknak, egyéni vállalkozóknak az adóigazolás kiadásához szükséges okiratok az alábbiak:
- cégkivonat (fénymásolat is elegendő)
- egyéni vállalkozóknál vállalkozói igazolvány másolata
- aláírási címpéldány
- meghatalmazás (ha nem a cégvezető vagy az igazolás kérelmezője jár el az ügyben)
Az adó- és értékbizonyítványok (hatósági bizonyítvány) kiállításához 4000 Ft eljárási illetéket kell fizetni. A kérelem nyomtatványa innen letölthető: adó- és értékbizonyítvány iránti kérelem.
Utóbbi esetben az önkormányzat 11784009-15522001-03470000 számú, államigazgatási eljárási illeték számlájára átutalással, vagy az adóhatóságnál beszerezhető befizetési postautalványon kell megfizetni az eljárási illetéket.
Jogorvoslat, méltányosság, fizetési könnyítés, túlfizetés
Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvényben foglaltak alapján az adóhatóság döntései ellen – a határozat, vagy végzés kézbesítését követő naptól számított 15 napon belül – az érintettnek fellebbezési lehetősége van. Erre az adóhatósági döntés minden esetben felhívja a figyelmet, és tájékoztatást tartalmaz a fellebbezés benyújtásának módjáról és az eljárási illeték mértékéről is.
2013. évtől magánszemélynek nem kell eljárási illetéket fizetnie az általa kezdeményezett, az adó, bírság, pótlék méltányosságból történő mérséklésére, valamint fizetési könnyítés (részletfizetés, fizetési halasztás) engedélyezésére irányuló eljárásokban. 2021. adóévtől a vállalkozások is illetékmentesen élhetnek a kérelemmel. Amennyiben a gazdálkodó szervezet a méltányossági, vagy fizetési könnyítést tartalmazó döntést megfellebbezi, a fellebbezésének eljárási illetéke 15 000 Ft.
Az eljárási illetékek befizetését az önkormányzat 11784009-15522001-03470000 számú, államigazgatási eljárási illeték számla javára kell átutalással, vagy az adóhatóságnál beszerezhető befizetési postautalványon kell teljesíteni a kérelem benyújtásával egyidejűleg.
A méltányossági eljáráshoz, illetve fizetési könnyítés iránti kérelemhez az adóhatóság által rendszeresített adatlapon nyilatkozni kell a kérelmező és a vele együtt élő családtagok jövedelmi, vagyoni és szociális körülményeiről. Az adóhatóság az adatlapban közölt adatokat értékelve, összegezve, a törvényben foglalt szempontokat is szem előtt tartva hozza meg mérlegelési jogkörben az ügyfél kérelmére a határozatot. Adómérséklés csak magánszemélyek részére biztosítható és abban az esetben, ha az eljárás lefolytatását követően megállapítható, hogy az adó megfizetése adózó és a vele közös háztartásban élők megélhetését súlyosan veszélyeztetné. A fizetési könnyítés engedélyezését is feltételhez köti a törvény. Ez a kedvezményes fizetési mód bizonyítottan átmeneti fizetési nehézség esetében engedélyezhető, de csak abban az esetben, ha a tartozás kialakulása adózó részére nem róható fel, az adó rendezése érdekében úgy járt el, ahogy tőle elvárható. További törvényi feltétel, hogy az adózó – az átmeneti fizetési nehézség okainak feltárása mellett – a későbbi megfizetés garanciáit is bemutassa az eljárás során. (A részletes tájékoztató az "Adatlap" nyomtatványokon megtalálható). 2021. évtől természetes személyek esetén kérelemre az adóhatóság az általa nyilvántartott, legfeljebb egymillió forint összegű adótartozására naptári évenként egy alkalommal automatikusan biztosítja a részletfizetést (részletes tájékoztató megtalálható a kérelem nyomtatványán).
Túlfizetés esetén a lenti nyomtatvány a folyószámla valamely adónemén mutatkozó túlfizetés más adónemre történő átvezetésére, továbbá a folyószámla bármely adónemén az adózó javára mutatkozó összeg visszaigénylésére szolgál. Ha az adózónak adótartozása nincs, és adatbejelentési (bevallási) kötelezettségeinek eleget tett, rendelkezhet a fennmaradó összeg visszatérítéséről. Rendelkezés hiányában az adóhatóság a túlfizetést a később esedékes adó kiegyenlítésére számolja el. Az adóhatóság a fennmaradó összeget csak akkor térítheti vissza, ha a befizetőnek nincs általa nyilvántartott, adók módjára behajtandó köztartozása.
Adatlap természetes személyeknek (adómérséklés, fizetési könnyítés)
Természetes személyek automatikus részletfizetés iránti kérelme (1.000.000 Ft alatti tartozás esetén max. 12 hónapra automatikusan biztosítandó kedvezmény, egyéb iratot nem kell mellékelni a kérelemhez)
Adatlap gazdálkodó szervezet fizetési kedvezmény iránti kérelméhez
(elektronikusan kérem töltse ki a PDF formanyomtatványt és azt küldje be az epapir.gov.hu oldalon keresztül)
Túlfizetésről rendelkezés haláleset után
A kérelem elektronikusan benyújtható az alábbi oldalon (bejelentkezést követően a Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Önkormányzata kiválasztása után): https://ohp-20.asp.lgov.hu/ugyinditas
Pálinkafőzés (magánfőzés) átalányadója
A jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvény szabályozza a saját fogyasztás céljából előállított magánfőzött párlat adókötelezettségét.
A magánfőzőnek - a magánfőzésre szolgáló desztilláló-berendezést a tulajdonszerzést követő 15 napon belül be kell jelenteni az Önkormányzati adóhatósághoz.
A magánfőző a desztilláló berendezés tulajdonlásával kapcsolatos bejelentési kötelezettséget a 35/2008. XII.31.) PM rendelet 11. melléklete szerinti tartalommal rendszeresített „bejelentés ” nyomtatvány kitöltésével és Önkormányzati adóhatósághoz való benyújtásával tudja teljesíteni.
A megelőző adóévben bejelentkező magánfőzők részére a NAV megküldi tárgyév január 15-ig a benyújtandó bevallás nyomtatványokat.
2016. adóévtől megváltoztak a magánfőzőkre vonatkozó szabályok (részletek a lejjebb található NAV tájékoztatóban):
Párlat adójegy igénylésére csak a lakóhely szerinti önkormányzati adóhatóság által regisztrált magánfőző jogosult. Az önkormányzatnál regisztrált, az az önkormányzati adóhatóság által rendszeresített nyomtatványon bejelentett magánfőzőnek magánfőzés keretében történő párlat előállításához 2016. január 1-től – az előállítást megelőzően – párlat adójegyet kell igényelni, beszerezni a lakóhelye szerint illetékes NAV megyei/fővárosi adó-és vámigazgatóságtól.
Fontos tudnivaló, hogy párlat adójegyet csak az a magánfőző igényelhet, aki a desztillálóberendezés megszerzését a tulajdonszerzéstől számított 15 napon belül előzetesen bejelentette a lakóhelye szerinti önkormányzati adóhatóság részére, amely a bejelentésről a teljesítést követő hónap 15. napjáig értesíti az illetékes megyei/fővárosi adó- és vámigazgatóságot. Párlat adójegyeket a vámhatóság kizárólag az önkormányzati adóhatóság értesítését követően tudja kiadni a magánfőző részére. Aki már 2016. január 1. előtt regisztrálta (bejelentette) a desztillálóberendezését az önkormányzati adóhatóságnál, annak nem kell azt megismételnie.
A pálinkaügyek ügyintézője: Aknai Tímea
Tel: 229-2611/139
NAV tájékoztatója a magánfőzésről (2016.)
NAV hirdetménye a magánfőzés 2016. évtől érvényes szabályairól
Magánfőző bevallása 2015. évre, benyújtandó 2016. január 15-ig
Magánfőző bejelentése desztillálóberendezésről
Személyes kapcsolat
Titkárság:
Engert Szilvia (időpontfoglalás)
titkársági munkatárs
Telefon: 229-26-11/206
Adójogi referens:
Szollátné dr. Gerencsér Ida
adójogi referens (fizetési könnyítési kérelmeket (méltányosság, részletfizetés))
Telefon: 229-26-11/184
Adónyilvántartási Csoport:
Bernuláné Bakonyi Zsuzsanna
irodavezető-helyettes, csoportvezető
Telefon: 229-26-11/137 vagy a 229-26-29 közvetlen szám
Aknai Tímea
ügyintéző (adókönyveléssel, nyilvántartással, adóbehajtással, részletfizetéssel (L-R kezdőbetűjű adózók), számlarendezéssel, adóigazolással kapcsolatos ügyek és magánfőzéssel kapcsolatos ügyek)
Telefon: 229-26-11/139
Bán Gyöngyi
ügyintéző (adókönyveléssel, nyilvántartással, adóbehajtással, részletfizetéssel (S-Zs kezdőbetűjű adózók), számlarendezéssel, adóigazolással kapcsolatos ügyek, továbbá az adó- és értékbizonyítvánnyal kapcsolatos ügyintézés is)
Telefon: 229-26-11/137
Pataj Miklós
ügyintéző (jogutódok kötelezésével kapcsolatos ügyek, továbbá a adó- és értékbizonyítvány kiállítása, A-Cs kezdőbetűjű adózók adóbehajtással kapcsolatos ügyek)
Telefon: 229-26-11/109
Szatmári Erika
ügyintéző (nyilvántartással, adóbehajtással, részletfizetéssel (magánszemély név szerinti D-K kezdőbetűk), számlarendezéssel, adóigazolással kapcsolatos ügyek)
Telefon: 229-26-11/175
Adókivetési Csoport:
Árva Gyöngyi (név szerinti G-R kezdőbetűk)
csoportvezető (adatbejelentések alapján helyi adók megállapításával kapcsolatos ügyek)
Telefon: 229-26-11/150
Galbács Sándorné (név szerinti A-F és S-Zs kezdőbetűk)
ügyintéző (adatbejelentések alapján helyi adók megállapításával kapcsolatos ügyek)
Telefon: 229-26-11/185
Adófeltárási Csoport:
Lakos Tünde
csoportvezető (adófeltárással, adóhatósági megállapítással és talajherhelési díjjal kapcsolatos ügyek)
Telefon: 229-26-11/230
Földi Gabriella
ügyintéző (adófeltárással, gépjárműadózással és talajherhelési díjjal kapcsolatos ügyek)
Telefon: 229-26-11/138
Kuczor Csilla
ügyintéző (adófeltárással, adóhatósági megállapítással kapcsolatos ügyek)
Telefon: 229-26-11/209