Ugrás a tartalomra

Mi változik a kerületben a vasútfelújításnak köszönhetően?

2018. április 18. szerda
Tavaly tavasszal indult a NIF beruházása, melynek köszönhetően a 40a vonal vasúti forgalma gyorsabbá és csendesebbé, a közúti közlekedés korszerűbbé és színvonalasabbá válik kerületünkben is.
Mi változik a kerületben a vasútfelújításnak köszönhetően?

Ahogy beszámoltunk róla, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban megújul a 40a vasútvonal Kelenföld-Százhalombatta közti vasúti szakasz, melynek köszönhetően nő a közúti közlekedés színvonala is. A nagy volumenű építkezés sajnos okozhat kellemetlenséget az építkezés ideje alatt, azonban a végeredmény pozitívan befolyásolja majd Budafok-Tétény közlekedését.  

A munkák elsődleges célja a vasútvonal korszerűsítése, melynek köszönhetően nagyrészt 120 km/h-s sebességgel közlekedhetnek a vonatok ezen a szakaszon. A munkák eredményeképp csökken a vonatok menetzaja, amely nem csak az utasoknak, hanem a vasútvonalak közelében lakóknak is jó hír. A zaj- és rezgésvédelem szempontjából szükséges helyeken zajárnyékoló falakat is felhúznak. Az önkormányzat közbenjárásának köszönhetően nagyszabású nyílászárócsere is megvalósult Budafok érintett lakótelepein a jobb hangszigetelés érdekében a 30 a vonal felújításához kapcsolódóan, a 40a vasútvonallal közös szakaszán. Terven felül 265 db nyílászárót cserélt ki a beruházó, további 284 nyílászárót pedig a tervezett időpontnál 3 évvel korábban.  

A vonalszakasz biztosítóberendezésének korszerűsítése és ETCS 2 (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer 2-es szint) kiépítéséhez kapcsolódó kiegészítő munkálatok során megújulnak Háros és Nagytétény-Diósd állomások felvételi épületei, valamint új peronaluljárók is épülnek. Budafok állomáson kész a kiszélesített középső peron, és már állnak az új perontetők. Mindhárom állomáson liftek is épülnek a jobb megközelíthetőség érdekében, valamint megújulnak a budatétényi és barosstelepi megállóhelyek is.

A vasúti szakasz felújítása pozitív hatással lesz az autóval közlekedőkre is. Az eddig egy sávos Vágóhíd utcai aluljárót a vasúti híd építésével együtt 6,5 méterre szélesítik ki, mely lehetővé teszi a kétsávos közlekedést is. A Nagytétényi úton megszűnik a Budatétényi sorompó, illetve vasúti átjáró. Kiszélesedik a Növény utcai vasúti aluljáró, a két oldalán két kétsávos körforgalom épül. Ennek köszönhetően sorompó előtti várakozás nélkül lehet majd haladni a Nagytétényi úton mindkét irányba, és várhatóan könnyebb lesz a kihajtás a Rózsakert utcából a megmaradó, Minta utca felöl érkező vagy arra haladó forgalomba.

Az állomások és megállóhelyek körzetében összesen mintegy 180 férőhelyet biztosító P+R parkolót, valamint kerékpártárolókat alakítanak ki - a Városház tér közvetlen közelében 34 új parkolóhely létesül.

A Kelenföld-Százhalombatta szakasz megújítása várhatóan 2020 júniusára fejeződik be.

Mi változik a kerületben a vasútfelújításnak köszönhetően?

Forrás: http://nif.hu/2017/05/megkezdodott-a-kelenfold-szazhalombatta-vasutvonal-korszerusitese/

https://nif.hu/projektek/2017/01/kelenfold-szazhalombatta-vonalszakasz-vasuti-palya-es-kapcsolodo-letesitmenyek-korszerusitese/

Kép forrása: https://nif.hu/projektek/2017/01/kelenfold-szazhalombatta-vonalszakasz-vasuti-palya-es-kapcsolodo-letesitmenyek-korszerusitese/