Ugrás a tartalomra

Hamarosan kézbesítik a 2021-es adóegyenlegeket

2021. február 26. péntek
A 2021. I. félévi adószámla-kivonatok előállítása és a posta részére történő továbbítása február 25-én elkezdődött. Határozatot (ezáltal tértivevényes levelet) az ügyfelek nem kapnak, mivel az adórendeleti szabályok változatlanok.
Hamarosan kézbesítik a 2021-es adóegyenlegeket

A korábbi évhez képest jóval kevesebb ügyfél kap levelet, tekintve, hogy akik tavaly a kommunális adóban vagy építményadóban adómentességi határozatot kaptak, annak érvénye az idei évre is vonatkozik, tehát nekik az idei évre se csekk, se határozat nem kerül előállításra.

2021. év elejétől az önkormányzati adóhatóságok helyett a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) vette át a belföldi gépjárművek adójával kapcsolatos adóztatási feladatokat.  A gépjármű-tulajdonosoknak nincs teendőjük ezzel összefüggésben, tekintettel arra, hogy a NAV megkapja a gépjárműadó kivetéséhez szükséges adatokat a gépjármű-nyilvántartásból.

A NAV az év elején minden érintett számára határozatot küld a fizetendő gépjárműadóról, ez a határozat az adókötelezettséget tartalmazza. Bármilyen ezzel felmerült kérdéssel ezentúl a NAV ügyfélszolgálatát keressék, az önkormányzati adóhatósághoz csak a 2020. december 31-ig felmerülő gépjárműadóval/hátralékkal kapcsolatban fordulhatnak.

A korábbi évhez hasonlóan adminisztrációs és költségtakarékossági okokból a küldemények tartalmazzák a 2021. szeptember 15-i befizetéshez szükséges csekkeket is, ennélfogva 2021 augusztusában nem küld az adóhatóság általánosan fizetési értesítőt. Természetesen van mód egyénileg a megrongálódott, elveszett csekkek pótlására.

Valamennyi ügyfelünk, aki ügyfélkapuval rendelkezik, az egyenlegét az e-önkormányzat felületén (https://ohp-20.asp.lgov.hu/) le tudja ellenőrizni a küldemény megérkezéséig is. Az adófizetési kötelezettséget a csekkeken kívül átutalással, a csekken lévő QR kód segítségével az iCsekk alkalmazáson keresztül történő vagy a már említett e-önkormányzat portálon történő  bankkártyás befizetéssel lehet teljesíteni.

A vállalkozások – az előző évhez hasonlóan – cégkapura már megkapták elektronikusan az egyenlegértesítőjüket, az egyenlegüket pedig a magánszemélyekhez hasonlóan elektronikusan az e-önkormányzat felületen tudják ellenőrizni. Számukra a 2021. évi adófizetési kötelezettség egyébként megegyezik a 2020. évi adókötelezettséggel, mivel a vállalkozások számára sem emelkedett - még az infláció mértékével sem - a fizetési kötelezettség.

További adóügyi információk az alábbi oldalon elérhetők:

https://budafokteteny.hu/ugyintezes/adougyi-iroda

Az ügyfélfogadás a jelen járványügyi helyzetre tekintettel kizárólag előzetes bejelentkezés alapján történik az Adóügyi Irodán, bejelentkezni az alábbi telefonszámon lehet: 229-26-11.  Az online időpontfoglaló rendszer a közeljövőben indul, erről hamarosan az önkormányzat honlapján és a Városházi Híradóban is tájékozódhatnak.

Önkormányzati Adóhatóság