Ugrás a tartalomra

Közös budafok-tétényi siker, a MÁV visszakozott!

2016. november 22. kedd
A lakossági tiltakozások, a dolgozói aláírásgyűjtés és az önkormányzat határozott fellépése sikert hozott, nem vezetik be a budafok-tétényi vasútállomásokat kedvezőtlenül érintő menetrendváltozásokat, marad a mostani vasúti menetrend Budafok-Tétényben. A december 1-től életbelépő új MÁV menetrend szerint bizonytalanná vált volna több kerületi vasútállomás sorsa, a vasúttársaság ugyanis jelentősen csökkenteni akarta az itt, illetve a környező agglomerációs településeken megálló vonatok számát.
Közös budafok-tétényi siker, a MÁV visszakozott!

"A mostani eredmény közös siker, a nyertesei pedig a budafok-tétényiek, az itt lakók, itt dolgozók! Dolgozunk tovább azért, hogy ne csupán halasztás legyen, hanem végleges kedvező döntés a kerületre nézve." - értékelt Karsay Ferenc polgármester. A Budafok-Tétényre nézve kedvező keddi MÁV-bejelentést megelőzően a tervezett változtatások miatt levélben fordult Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterhez és Dávid Ilonához, a MÁV elnök-vezérigazgatójához Karsay Ferenc Budafok-Tétény polgármestere és Szabolcs Attila, a választókerület fideszes országgyűlési képviselője. Levelükben tárgyalásokat kezdeményeznek a MÁV-val, mert - ahogyan fogalmaztak - az önkormányzat tudomására jutott, hogy a vasúttársaság jelentősen csökkentené azoknak a vonatoknak a számát, amelyek megállnak a Budafok-Tétényben illetve a környező agglomerációs településeken. Ha életbe lépett volna az új menetrend, és valóban hétvégén egyáltalán nem álltak volna meg a vonatok, hétköznapokon pedig a járatok nagy többsége nem állt volna meg Budafok, Háros, Nagytétény és Diósd állomásokon, az rendkívül hátrányosan érintette volna a kerületi és az agglomérációban élő lakosságot - érveltek. "A lakosság, a MÁV dolgozói és a kerületben működő cégek már jelezték nekünk, hogy a munkába járásban ez a szolgáltatáscsökkenés megoldhatatlan problémák, illetve kiadások és időveszteség elé állítják az embereket. Ezt a panaszukat több száz aláírás gyűjtésével támasztották alá. Munkatársunk nem kapott az Nemzeti Fejlesztési Minisztérium illetékeseitől értékelhető választ arra a kérdésre, hogy miért volt szükség a menetrend ilyen kedvezőtlen megváltoztatására. Tisztelettel kérjük Vezérigazgató Asszonyt/ Miniszter Urat, szíveskedjen tájékoztatni bennünket, milyen lehetőség van az intézkedés visszavonására és az eddigi szolgáltatásminőség helyreállítására." - állt a két címzetthez eljuttatott levélben.

A válasz, a döntés kedd délután érkezett a MÁV szóvivőjén keresztül:

"A vasútvonal érintett szakaszán idén októberben végzett utasszámlálások alapján a lényegesen nagyobb forgalmú másik megállóhelyekhez közel fekvő Háros és Nagytétény-Diósd állomások forgalma rendkívül alacsony. Ezeken a megállóhelyeken általában csúcsidőben is csak 3-5, de nem volt ritka az sem, hogy egyetlen utas sem szállt fel vagy le. A Budapest - Pusztaszabolcs vasútvonal átépítése azonban a tervek szerint jövőre megindul. A forgalomkorlátozást, vágányzárat igénylő munkálatok megkezdéséig a járatok a decemberi menetrendváltás után is változatlan számban, gyakorisággal (munkanapokon Pusztaszabolcs felé 26, Kelenföld felé 30 vonat) állnak meg a két állomáson. A vasúti menetrendet a felújítást követően a kedvezőbb pályaadottságokhoz és a várhatóan megnövekvő utazási igényekhez lehet majd igazítani. Üdvözlettel: Lőcsei Virág, sajtófőnök"

A témával foglalkozott az RTL Híradó kedd esti műsora is:

http://rtl.hu/rtlklub/hirek/tiltakozasok-a-bezarasok-ellen