Ugrás a tartalomra

Felválthatja a könyvet a tablet?

2019. május 02. csütörtök
Digitális Témahét a Herman Ottó Általános Iskolában
Felválthatja a könyvet a tablet?

Harmadik éve rendezik meg a Digitális Témahetet, melyet az Emberi Erőforrások Minisztériuma is támogat. Az elmúlt évben országosan 2981 projekt, 7020 pedagógus és 120 410 diák vett részt a témahéten. Idén is csatlakozott a programhoz a Herman Ottó Általános Iskola, így április 8–12-ig a digitális eszközök kerültek előtérbe a tanórákon, aminek a diákok nagyon örültek. 

Egy hétig minden tanórán valamilyen formában előkerültek a tabletek és laptopok, melyeken különféle feladatokat oldottak meg a diákok. A 3/b osztályban például nyelvtanórán kellett használniuk a gyerekeknek a saját vagy az iskola által biztosított tabletet. Az óra elején mind a 31-en csatlakoztak az internetre, és egy kérdezz-felelek választós példán keresztül adtak számot az igékkel kapcsolatban megtanult tudásukról. Ebben a feladatban nemcsak a jó válaszért, hanem a gyorsaságért is pont járt. A diákok következő feladata a tanterem különböző pontjain elhelyezett QR kód megkeresése és leolvasása volt, melyből a megtalált igéket táblázatba kellett rendezniük, végül egy szófelhőt készíthettek a szavakból. Ez utóbbi volt a legizgalmasabb, hiszen a Google segítségével bármilyen képet letölthettek, és elkészíthették a nekik tetsző képet, amit a tanárnőnek e-mailben el is küldtek. „Először azt gondoltam, hogy ez a világ közel áll a gyerekekhez, és majd könnyedén tudják kezelni a programokat és az eszközöket, de tévedtem” – mondta Mező-Kovács Bianka pedagógus. Hozzátette: ha játékról van szó, akkor mindenki tudja, mit kell csinálni, viszont az eszközök és az internet hasznos oldalát kevésbé ismerik és használják ki a diákok. A hét utolsó napjára már mindenki készségszinten kezelte a megismert programokat, és otthon is ezzel készítette el a házi feladatát.

A témahét projektgazdája az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a program szakmai partnere a Digitális Pedagógiai és Módszertani Központ. A Digitális Témahét kiemelt célja a digitális kompetencia fejlesztése és a tantervi fejlesztési célok megvalósítása a technológia hatékony alkalmazásával pedagógiai projektekben. A témahét további célja a digitális pedagógia elterjesztése, alkalmazásának elmélyítése annak érdekében, hogy a digitális kompetenciát alkotó készségek, képességek fejlesztése az informatika tantárgyon túl is megvalósuljon.

(Viszkocsil Dóra)